TRAINING VOLGEN

Jezelf reguleren.
Jezelf resetten.

Met een eenvoudige ademhalingstechniek stimuleren we balans in ons lichaam.
Evidence based, meetbaar, eenvoudig en doeltreffend !

In 3 sessies leer je hoe je hartcoherent wordt.

In een hartcoherentietraining gaan we aan de slag met een eenvoudige ademhalingstechniek. De deelname vraagt weinig van uw dagdagelijkse tijd, maar wel enige aandacht en discipline.

De eerste sessie kan individueel of in kleine groep gevolgd worden.  De twee volgende sessies volg je individueel online of in de praktijk in Scheldewindeke.  

Het volledige traject kan volledig online gevolgd worden.

Contact hartcoherentie training - banner 2 - Oosterzele - Gent - hartcoherentietraining.be - Mathieu Devies

Mathieu Devies
klinisch psycholoog / psychotherapeut / hartcoherentiecoach

Sessie 1

Wat is hartcoherentie?

  • Bewust worden van onze stress en de eeuwenoude stressrespons.
  • Wat is een burn-out?
  • De neurobiologie van stress?
  • Wat meten we bij hartcoherentie?
  • Demo van een biofeedbackmeting.
  • Bewust worden van onze ademhaling.
  • Aan de slag met onze ademhaling.

90 minuten – 80,00 euro individueel of 40,00 euro in (kleine) groep

Online of in de praktijk in Scheldewindeke

Wat_is_hartcoherentie_Gent_Mathieu_Devies_hartcoherentietraining
Wat_is_hartcoherentie_Gent_Mathieu_Devies_hartcoherentietraining

Het hart + werken met biofeedback

  • Evaluatie van de ademhalingstechniek.
  • Wat is biofeedback en hoe kunnen we er gebruik van maken?
  • Uitleg over de werking van het hart.

60 minuten – 60,00 euro

Online of in de praktijk in Scheldewindeke

Sessie 2

Sessie 3

Evaluatie en positieve psychologie

  • Evaluatie van het gebruik van biofeedback toestel.
  • Uitleg over hormonen en het inzetten van positieve psychologie.

60 minuten – 60,00 euro

Online of in de praktijk in Scheldewindeke

Wat_is_hartcoherentie_Gent_Mathieu_Devies_hartcoherentietraining
Wat_is_hartcoherentie_Gent_Mathieu_Devies_hartcoherentietraining

Toepassing en verdieping

Deze sessie is optioneel.

  • Evaluatie van het gebruik van biofeedback.
  • Hartcoherentie in het dagdagelijkse leven.
  • Hoe omgaan met negatieve emoties?
  • Werken aan emotionele huishouding aan de hand van positieve psychologie en zelfregulatie.

60 minuten – 60,00 euro

Online of in de praktijk in Scheldewindeke

Sessie 4

Start?

Eerstvolgende infosessies in groep:

  • donderdagavond 23/09/2021: 20u00 – 21u30, 40 € pp (ONLINE via ZOOM!)
  • donderdagavond 16/12/2021: 20u00 – 21u30, 40 € pp (ONLINE via ZOOM!)

ONLINE TRAINING MOGELIJK

Betere resultaten met hartcoherentie

Hartcoherentie is meetbaar en eenvoudig toepasbaar

Een hartcoherentietraining maakt gebruik van biofeedback. Via een oorsensor wordt het verschil in intervallen tussen twee hartslagen gemeten (hartritme variabiliteit of kortweg HRV). Je hart slaat immers niet als een metronoom. Er zit telkens een kleine variatie tussen de hartslagen.

Ons lichaam past zich voortdurend aan aan veranderende omstandigheden. De mate van hartritme variatie vertelt ons iets over onze veerkracht.

Negatieve gevoelens (frustratie, angst, boosheid) leiden tot een incoherent patroon, met grillige pieken. Positieve gevoelens (waardering, liefde, plezier) leiden tot een coherent hartritme. Dit uit zich in een rustig golvend patroon. Wat je duidelijk kan zien op het scherm.

De biofeedback software geeft aan of de sympathische en parasympatische activiteit van ons autonome zenuwstelsel in balans zijn. Sympathisch wil zeggen dat je lichaam tot actie wil overgaan, parasympatisch wil zeggen dat het in rust is. Bij de meeste mensen zijn die twee systemen niet altijd goed op elkaar afgestemd, wat niet goed is voor je lichaam. Vergelijk het met het gaspedaal en de rem van je auto.

Hartcoherentie-in-het-dagelijks-leven-Mathieu_Devies
Zelfgenezend_vermogen_van_het_hart_hartcoherentietraining_Gent_Mathieu_Devies

Het zelfgenezend vermogen van ons hart

Er is geen enkele reden om hartcoherentie niet uit te proberen: de effecten zijn wetenschappelijk bewezen én talloos.

Dankzij deze training ervaar je een verbeterd concentratievermogen, meer creativiteit, meer innerlijke rust, een betere slaapkwaliteit, meer positieve gedachten en minder angst, een hogere weerstand tegen ziekten, minder stress gerelateerde hoge bloeddruk en ga zo maar door.


  • In de training leer je aan de hand van een eenvoudige techniek hoe je jouw lichaam en brein balans kan brengen.
  • Met betaalbare biofeedback apparatuur via smartphone maak je de werking van het autonome zenuwstelsel zichtbaar.
  • Evidence based
  • De training wordt gegeven door een degelijk opgeleide psycholoog / psychotherapeut, met een accent op positieve psychologie en neurobiologie, met kennis van HSP en burn-out.

Vragen? Bedenkingen?

Voel je vrij mij te contacteren.